(1)授業の達成目標 | 授業で得られる「学位授与の方針」要素 | ⇔ | 【授業の達成目標】 | 大学DP | 学士の称号にふさわしい基礎学力と専門的学力 | ⇔ | 大学での学修の土台となるAcademic Skillsを使えるようになる。 |
|
(2)授業の概要 | Critical Reading Ⅰに引き続き、様々なジャンルの英語文章 ( 例えば学術講義、講演、討論、雑誌・新聞、映像作品のスクリプト、文学作品等 ) の内容や意図を正確に把握し、分析・解釈・評価等を行うことにより、アカデミックな英語文章をクリティカルに読み解く姿勢を身につけていく。その際、クリティカルな読解力・思考力の育成に配慮した教材を用いて、分析、解釈、評価などのスキルが身につくよう工夫する。
( Critical Readingとは、単に文章を訳し理解する受動的な読解のことではなく、より文章に積極的に働きかけ、その内容や意図を吟味し、分析・解釈・評価する読解のことを意味する。)
|
(3)授業のキーワード | Critical Reading Critical Thinking |
(4)授業計画 | 1. Chapter 7:“The Fun They Had” 2. Discussion topic: education and technology 3. Chapter 8:“The Mirror” 4. Discussion topic: beauty and ageing (as theme in Shakespeare) 5. Summing Up: Chapters 7-8 6. Chapter 9:“You Go Your Way, I’ll Go Mine” 7. Chapter 10:“Blue Eyes Far Away” 8. Midterm Test & Review 9. Chapter 11:“Home” 10. Summing Up: Chapters 9-11 11. Chapter 12:“The Woman” 12. Chapter 13:“The Tigress and Her Mate” 13. St Nicholas: A Tale of Effective Altruism 14. Chapter 14:“The Kiss” 15. Summing Up: Chapters 12-14. Discussion topic: gender issues 16. End-of-Term Exam ・授業改善アンケート
|
(5)成績評価の方法 | ・eALPS 小テスト(x 6) (25)% ・中間テスト (25%) ・期末テスト (50%)
|
(6)成績評価の基準 | 授業で解説した内容と同レベルの問題が 60%以上解ければ「合格水準にある(可)」 70%以上解ければ「合格水準よりやや上にある(良)」 80%以上解ければ「合格水準よりかなり上にある(優)」 90%以上解ければ「卓越している(秀)」 とみなす。
|
(7)事前事後学習の内容 | ・Check the class eALPS page before and after every class for information on assignments and on any preparation that needs to be completed before the next class. ・この授業は1単位のため、15時間以上の授業時間外学習を必要とします。 |
(8)履修上の注意 | Please make sure that you always bring a computer to class. For some classes it may be necessary to download a file to your computer before the class. Some assignments will need to be submitted on eALPS. Please do not submit assignments by email. If you have any questions or need to contact me for any reason, you are very welcome to send me an email. But always mail me from your University mail address (not from a private email address) and include your name in the mail somewhere. |
(9)質問,相談への対応 | Contact me by phone (37-2927, ext 7209) or email (address available on the class eALPS page) if you have any questions about the class. |
(10)授業への出席 | 授業は全ての回に出席することを基本とし、この授業の達成目標に到達するためには12回以上の出席が必要です。 |
(11)授業に出席できない場合の学修の補充 | 「学修の補充の対象とする事由」により出席できない場合は、学習の補充の指示をしますので共通教育窓口に申し出てください。 |
【教科書】 | Judith Kay and Rosemary Gelshenen, Discovering Fiction: A Reader of North American Short Stories, 1 (2nd edition), Cambridge University Press, 2013 ISBN: 978-1-107-65222-4 |
【参考書】 | 特になし
|
【添付ファイル】 |
なし |