(1)授業の達成目標 | 授業で得られる「学位授与の方針」要素 | ⇔ | 【授業の達成目標】 | 大学DP | 学士の称号にふさわしい基礎学力と専門的学力 | ⇔ | 大学での学修の土台となるAcademic Skillsを使えるようになる。 |
|
(2)授業の概要 | 上述の目標を達成するために、Academic Writing及びAcademic Speakingの演習を行う。
・Academic Writing:
文法・語法、コロケーションの演習、アカデミックレベルの語彙の確認、自然な英語表現を作成する演習を行いながら、1ないし複数のパラグラフから成る説得力のある英語文章をつくる。 |
(3)授業のキーワード | Academic Writing Academic Speaking Academic Presentation
Natural Expression |
(4)授業計画 | 1. Guidance and introduction 2. About Myself, discussion and presentations 3. My Hero, I 4. My Hero, II, discussion and presentations 5. Describing Pictures and Photos, I 6. Describing Pictures and Photos, II, discussion and presentations 7. Giving Instructions, I 8. Giving Instructions, II, discussion and presentations 9. Promoting Places or Products, I 10. Promoting Places or Products, II, discussion and presentations 11. Causes and Effects, I 12. Causes and Effects, II, discussion and presentations 13.Comparing Two Things, I 14. Comparing Two Things, II, discussion and presentations 15. Review and preparations for final presentation ※授業アンケート 16. Final presentations |
(5)成績評価の方法 | Presentations 30% Reports 30% Final Presentation 40% |
(6)成績評価の基準 | 授業で解説した内容と同レベルの問題が 60%以上解ければ「合格水準にある(可)」 70%以上解ければ「合格水準よりやや上にある(良)」 80%以上解ければ「合格水準よりかなり上にある(優)」 90%以上解ければ「卓越している(秀)」 とみなす。
|
(7)事前事後学習の内容 | Do weekly reading and writing homework assigned each week from textbook or related to unit topic.
※この授業は15時間以上の時間外学習が必要となります。 |
(8)履修上の注意 | Please come to the first class with the textbook (See below.), as we will begin to use it from the first class. |
(9)質問,相談への対応 | You can usually find me at lunchtime on Mondays in the Part-time Teacher's Room. Or, please email me anytime at fredcarruth@hotmail.com |
(10)授業への出席 | 授業は全ての回に出席することを基本とし、この授業の達成目標に到達するためには12回以上の出席が必要です。 |
(11)授業に出席できない場合の学修の補充 | 「学修の補充の対象とする事由」により出席できない場合は、学習の補充の指示をしますので共通教育窓口に申し出てください。 |
【教科書】 | Prepare Your Speech and Presentation, Yoshikubo et al., Kenkyusha, 2018 |
【参考書】 | Any dictionary |
【添付ファイル】 |
なし |