シラバス表示
        
開講年度 2023年度 登録コード G1D11116
授業名 アカデミック・イングリッシュ・フェイズⅠ(A)(上級)
Academic English PhaseⅠ(A)
担当教員 ARUGA MARY VERONICA 副担当  
講義期間 前期 曜日・時限 金4 講義室 共通教育24講義室 単位数 1
対象学生 TⅠ(9) 授業形態 実習 備考  
授業で学べる「テーマ」 その他
全学横断特別教育プログラム
注意)「曜日・時限」「講義室」等は変更される場合がありますので、「キャンパス情報システム」や「掲示」等で確認してください。

(1)授業の達成目標
授業で得られる「学位授与の方針」要素【授業の達成目標】
大学DP
学士の称号にふさわしい基礎学力と専門的学力大学での学修の土台となるAcademic Skillsを使えるようになる。
(2)授業の概要上述の目標を達成するために、Academic Reading及びAcademic Writingの演習を行う。
・Academic Reading:
アカデミックレベルの語彙を修得し、且つ文法や構文の正しい理解を基に学術的な英語文章を読解する。
・Academic Writing:
文法・語法、コロケーションの演習、アカデミックレベルの語彙の確認、自然な英語表現を作成する演習を行いながら、正確且つ的確な文レベルの英文を書く。
(3)授業のキーワードAcademic Reading  Academic Writing  Natural Expression
(4)授業計画Subject to change
Deadlines for assignments will be explained in class and on eALPS.

Week 1 - Orientation
Week 2 - What is a "paragraph"? (Unit 1)
Week 3 - What is a "paragraph"? (Unit 1)
Week 4 - Writing a topic sentence (Unit 2)
Week 5 - Writing a topic sentence (Unit 2)
Week 6 - Writing supporting sentences (Unit 3)
Week 7 - Writing supporting sentences (Unit 3)
Week 8 - Writing a concluding sentence (Unit 4)
Week 9 - Writing a concluding sentence (Unit 4)
Week 10 - Explaining your character (Unit 5)
Week 11 - Explaining your character (Unit 5)
Week 12 - Describing your daily life (Unit 6)
Week 13 - Describing your daily life (Unit 6)
Week 14 - Wrap-up
Week 15 - In-class writing activity; 授業アンケート
(5)成績評価の方法・ Academic Reading/Academic Writingに関する授業期間中の習熟度を測る課題 (60%)
  (Forum entries and reading assignments 30%; paragraph writing 30%)
・ 期末テストあるいはそれに相当する課題 (40%)
  (Final paragraph 40%)
(6)成績評価の基準授業で解説した内容と同レベルの問題が
60%以上解ければ「合格水準にある(可)」
70%以上解ければ「合格水準よりやや上にある(良)」
80%以上解ければ「合格水準よりかなり上にある(優)」
90%以上解ければ「卓越している(秀)」
とみなす。
(7)事前事後学習の内容Reading and/or writing assignments will be given according to the lesson plan above.

Students will be expected to spend at least 90 minutes per week in preparation for each class.

※この授業は1単位のため、15時間以上の授業時間外学習を必要とします。
(8)履修上の注意To develop your English reading and writing skills, input and practice is extremely important.

Of course, it is important to listen carefully and participate actively in class.

However, it is also recommended to enjoy reading as much as possible on your own. The library and internet have plenty of resources for doing so.

Assignments will be posted on eALPS. Please check them.

I will take attendance at the beginning of class. Anyone over 20 minutes late will be considered absent. If you have any trouble, please consult me.

IMPORTANT: Submit assignments on time. Points will be deducted for late
submissions, and failure to submit an assignment will result in a reduction in the final grade for the course.
(9)質問,相談への対応If you have any questions, I will be available on Fridays before or after class (or by appointment) either in the Teachers Room on the third floor or in the classroom.

IMPORTANT! Please send any emails to this address:
flyingaruga@gmail.com


Please feel free to ask any questions or make any suggestions!

(10)授業への出席授業は全ての回に出席することを基本とし、この授業の達成目標に到達するためには12回以上の出席が必要です。
(11)授業に出席できない場合の学修の補充「学修の補充の対象とする事由」により出席できない場合は、学習の補充の指示をしますので共通教育窓口に申し出てください。
【教科書】靜 哲人, Writing Facilitator, Revised Edition, ISBN978-4-88198-751-3, Shohakusha, 2019.


【参考書】Your favorite dictionary/ies
【添付ファイル】 なし



戻る